Regulamin przewozów
POSTANOWIENIA OGÓLNE:
-
- Przez użyte w Regulaminie określenia należy rozumieć:
-
- Przewoźnik- FIRMA GREGO BUS, NIP : 714-204-79-72, REGON: 366964409 , Adres : 21-150 Kock, ul. Radzyńska 46
-
- Pasażer- Osoba fizyczna korzystająca z usług przewozu firmy GREGOBUS
-
- Umowa przewozu – umowa zawierana pomiędzy przewoźnikiem a pasażerem, w której przewoźnik zobowiązuje się w zakresie działalności swojego przedsiębiorstwa do przewiezienia pasażera, a pasażer zobowiązuje się do zapłaty ustalonej ceny przy rezerwacji miejsca.
-
- Bagaż – pod tym pojęciem rozumie się bagaż podręczny oraz bagaż dodatkowy
-
- Bagaż podręczny – rzeczy wniesione przez pasażera do busa
-
- Bagaż dodatkowy – rzeczy, nie będą bagażem podręcznym, umieszczone przez pasażera w miejscu wskazanym przez kierowcę
-
- Nadbagaż – bagaż dodatkowy niewliczony w cenę biletu, za który jest naliczana opłata dodatkowa u kierowcy.
-
- Przez użyte w Regulaminie określenia należy rozumieć:
PRZEWOŹNIK:
-
- Przewoźnik zobowiązuje się do przewozu Pasażera i jego bagażu w wyznaczone miejsce.
-
- Przewoźnik nie jest odpowiedzialny za opóźnienie lub odwołanie kursów z przyczyn od niego niezależnych.
-
- Przewoźnik jest zobowiązany do zapewnienia odpowiednich warunków bezpieczeństwa i higieny oraz wygody i należytej obsługi.
-
- Przewoźnik podejmuje się dołożyć wszelkich starań, aby przewieźć Pasażera i jego bagaż w odpowiednim czasie, jeżeli taki został wyznaczony. Godziny wyjazdu i przejazdu mogą ulec zmianie, nie są objęte gwarancją.
-
- W razie konieczności Przewoźnik może zmienić kolejnych wykonawców usługi przewozu, dokonać zmiany pojazdu, oraz może w sytuacjach wyjątkowych zmienić miejsce wysadzenia adresatów.
-
- Przewoźnik ma prawo nie dopuścić do zajęcia miejsca w pojeździe lub odmówić dalszego przewozu bez konieczności zwrotu kosztów poniesionych przez Pasażera w związku z podróżą, w przypadku gdy Pasażer:
-
- nie przestrzega warunków umowy przewozu.
-
- znajduje się w stanie wskazującym na spożycie alkoholu lub środków odurzających.
-
- znajduje się on w stanie wskazującym na to, że jest on chory, a skutki tej choroby mogą zagrażać współpasażerom.
-
- zachowuje się w sposób uciążliwy.
-
- nie posiada wymaganych dokumentów potrzebnych do przekroczenia granicy lub nie stosuje się do przepisów celno-dewizowych, bądź tez nie został wpuszczony do kraju przez władze imigracyjne.
-
- przewozi towary które ze względu na ilość lub rodzaj wymagają dłuższej odprawy granicznej i tym samym mogą powodować opóźnienia w odprawie pojazdu na granicy.
-
- Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności z tytułu podania błędnego adresu przez Pasażera.
-
- Przewoźnik ma prawo nie dopuścić do zajęcia miejsca w pojeździe lub odmówić dalszego przewozu bez konieczności zwrotu kosztów poniesionych przez Pasażera w związku z podróżą, w przypadku gdy Pasażer:
PASAŻER:
-
- Pasażer jest obowiązany posiadać ważny dokument uprawniający do przekroczenia granicy oraz wszelkich innych wymaganych dokumentów i zaświadczeń niezbędnych do odbycia podróży, oraz okazania, na wezwanie uprawnionych służb granicznych celnych wymaganych dokumentów.
-
- Pasażer powinien oczekiwać pod wskazanym adresem w godzinach ustalonych przez Przewoźnika. Fakt nieoczekiwania pasażera pod wskazanym adresem w dniu wyjazdu w określonym przedziale czasowym jest równoznaczne z rezygnacją z przejazdu.
-
- W trakcie przerw w podróży Pasażer ma obowiązek przestrzegać wyznaczonego uprzednio czasu zakończenia przerwy i nie powodować przez swoje zaniedbanie konieczności wszczynania poszukiwań bądź opóźnień w odjeździe.
-
- W pojeździe obowiązuje całkowity zakaz palenia tytoniu oraz spożywania napojów alkoholowych. Kierowca może odmówić przewozu osób nietrzeźwym i zachowującym się nieodpowiednio. Osoby zagrażające bezpieczeństwu lub porządkowi mogą nie zostać wpuszczone do pojazdu, lub z niego usunięte przez kierowcę, lub inne organy.
-
- Pasażer, który w sposób umyślny lub wskutek zaniedbania zanieczyszcza busa, jest zobowiązany zapłacić Przewoźnikowi kwotę stanowiącą równowartość kosztów poniesionych przez Przewoźnika w związku z koniecznością całkowitego naprawienia szkody powstałej wskutek powyższych działań pasażera. Za zanieczyszczenie pojazdu przez pasażera powodujące konieczność zjazdu celem sprzątnięcia, pobrana będzie opłata specjalna.
-
- Pasażer objęty jest ubezpieczeniem od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW) Przewoźnika. Ubezpieczenie to obejmuje jedynie sytuacje, jakie mogą zdarzyć się w trakcie pobytu Pasażera w pojeździe. Wszelkie zdarzenia losowe powodujące jakiekolwiek szkody, powstałe poza pojazdem, nie są objęte tym ubezpieczeniem.
-
- Pasażer odpowiada za szkody wyrządzone przewoźnikowi (w tym w szczególności za zniszczenie urządzeń i wyposażenia). Pasażer odpowiada również za szkody powstałe w związku z przewozem jego bagażu, chyba że szkody powstały z winy Przewoźnika.
-
- Pasażer jest ponadto zobowiązany do:
-
- złożenia bagażu do luków bagażowych.
-
- stosowania się do poleceń załogi pojazdu.
-
- podania dokładnego adresu, kodu pocztowego, ulicy, nr budynku, miejscowości, kraju, w pisowni państwa, którego przewóz dotyczy.
-
- zapinania pasów bezpieczeństwa w pojeździe.
-
- opisania swojego bagażu poprzez czytelne umieszczenie takich danych jak imię, nazwisko i adres zamieszkania.
-
- Pasażer jest ponadto zobowiązany do:
-
- O ile przepisy kraju docelowego i krajów tranzytowych podróży nie stanowią inaczej, dzieci do 12 roku życia muszą podróżować pod opieką osoby dorosłej. W wieku od 12 do 16 lat dzieci mogą podróżować samodzielnie, muszą jednak posiadać notarialną zgodę na samodzielną podróż podpisana przez obojga rodziców lub opiekunów prawnych.
REZERWACJE:
-
- Dokonanie rezerwacji w firmie Grego Bus Spółka Cywilna oznacza zawarcie umowy przewozu i akceptację postanowień niniejszego Regulaminu.
-
- Rezerwacje przyjmujemy telefonicznie lub wiadomością: e-mail, lub SMS. Gwarancją przejazdu jest otrzymanie potwierdzenia, że rezerwacja została przyjęta.
-
- Pasażer ma obowiązek potwierdzić rezerwację wyjazdu do godziny 16.00 dzień przed wyjazdem.
Brak potwierdzenia może skutkować anulowaniem rezerwacji przez Przewoźnika, bez możliwości jakichkolwiek roszczeń ze strony Rezerwującego.
- Pasażer ma obowiązek potwierdzić rezerwację wyjazdu do godziny 16.00 dzień przed wyjazdem.
-
- Osoby składające rezerwację za pomocą formularza na stronie www.gregobus.pl zobowiązane są do kontaktu telefonicznego po złożeniu rezerwacji.
-
- Informacje dotyczące przewozu osób przez firmę Grego Bus można uzyskać telefonicznie pod numerem wskazanym na stronie www.gregobus.pl w godzinach 8:00-21:00.
-
- Rezerwacja powinna zawierać: Imię i Nazwisko osoby podróżującej, datę przejazdu, dokładne miejsce wyjazdu oraz miejsce docelowe (kod pocztowy, miejscowość, ulicę, nr budynku).
-
- Przewoźnik ma prawo odmówić przyjęcia rezerwacji, nie podając przyczyny oraz ma prawo do anulowania rezerwacji z przyczyn niezależnych od niego.
-
- Przewoźnik ma prawo do przekazania klienta innemu przewoźnikowi z przyczyn niezależnych od niego.
BAGAŻ:
-
- Pasażer ma prawo do bezpłatnego przewozu 3 sztuk bagażu: 2 sztuki podstawowego o łącznej wadze nieprzekraczającej 40 kg oraz 1 sztuki bagażu podręcznego.
-
- Kierowca ma prawo odmówić przyjęcia nadbagażu w przypadku, gdy istnieje możliwość, że bagaże pozostałych pasażerów mogłyby się nie zmieścić.
-
- Podlegają opłacie przedmioty stanowiące:
-
- Bagaż dodatkowy (za każdą następną torbę, przewidziana jest opłata od 10 euro lub jej równowartość w złotówkach)
-
- Inne przedmioty dodatkowe zgłoszone przy rezerwacji.
-
- Wózki dziecięce
-
- Rowery
-
- Inne przedmioty, które nie zostały zgłoszone przy rezerwacji – wartość ich przewozu zostanie ustalona na miejscu przez kierowcę.
-
- Podlegają opłacie przedmioty stanowiące:
-
- Sprzęt elektroniczny np. komputery, aparaty fotograficzne, odtwarzacze muzyki, telefony, biżuterię, kamienie szlachetne, papiery wartościowe, złoto oraz pieniądze Pasażer ma obowiązek przewozić w ramach bagażu podręcznego. Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za szkody ww. rzeczy w wypadku przewożenia ich przez Pasażera w ramach bagażu dodatkowego.
-
- Zabrania się przewożenia broni, materiałów wybuchowych, żrących lub cuchnących i innych mogących w jakikolwiek sposób utrudnić pozostałym osobom korzystanie z pojazdu powodując zabrudzenie odzieży, uszkodzenie ciała pasażera lub pojazdu.
-
- Bagaż podręczny powinien mieć wymiary pozwalające na swobodne umieszczenie go pod siedzeniem. Bagaż podręczny nie powinien utrudniać swobody podróży pozostałym Pasażerom.
-
- Przedmioty pozostawione w busie, zapomniane lub z innych powodów nie są objęte ochroną i odpowiedzialnością Przewoźnika przez okres 30 dni.
-
- Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za pomyłki bagażowe.
PACZKI I PRZESYŁKI:
-
- Paczka powinna posiadać adres dostarczenia oraz numer kontaktowy odbiorcy i nadawcy przesyłki.
-
- Zabrania się przewozu rzeczy, których przewóz jest niedozwolony na podstawie odrębnych przepisów.
-
- Kierowca w razie uzasadnionego podejrzenia może sprawdzić, czy zawartość przesyłki bagażowej nie narusza wyżej wymienionych warunków.
-
- Firma nie odpowiada za źle zabezpieczone paczki, które podczas transportu uległy uszkodzeniu lub zniszczeniu.
PROMOCJE:
-
- Obowiązujące u przewoźnika zniżki, ulgi, rabaty, promocje nie podlegają łączeniu.
-
- Co 5 przejazd 50%. Do skorzystania z tej promocji jest potrzebna karta promocyjna, na której powinno znajdować się Imię i Nazwisko Pasażera wpisane przez kierowcę oraz pieczątki lub hologramy z datami i podpisem kierowcy.
-
- Pasażer chcący skorzystać z promocji zobowiązany jest zgłosić rezerwację przynajmniej 3 dni przed wyjazdem.
REKLAMACJE:
-
- Wszelkie reklamacje wynikające z realizacji umowy przewozu należy kierować w formie elektronicznej na e-mail biuro@gregobus.pl
-
- Reklamacje należy składać w terminie miesiąca od zaistnienia zdarzenia będącego podmiotem reklamacji.
-
- W przypadku niedokonania przez Pasażera zgłoszenia reklamacji drogą elektroniczną Przewoźnik odmawia przyjęcia go do rozpatrzenia.
-
- Reklamacja powinna zawierać:
-
- Dane osobowe Pasażera.
-
- Opis okoliczności, w których zaistniało zdarzenie będące przedmiotem reklamacji.
-
- Opis i udokumentowanie doznanej szkody i jej wysokości.
-
- Opis okoliczności wskazujących na związek przyczynowy pomiędzy zdarzeniem będącym podstawą reklamacji a szkodą.
-
- Wskazanie sposobu rekompensaty szkody.
-
- Reklamacja powinna zawierać: